keskiviikko 22. helmikuuta 2012

Treenit 22.02.2012

Käytiin Viiran kanssa tekemässä ruokatottikset ja samalla puitiin tiistaina treenejä, videoita kytäten.

Tiistain treenien puimista ja virheistä oppimista
Viiran käytös siis muuttui kesken treenin ja sain kuulla sitten, että vika olikin minussa, ei koirassa tai paikassa. Puutuin koiran hillumiseen, mutta en antanut tarpeeksi palkkaa siitä kun se oli minuun päin. Ja muutenkin pitää ruveta leikkimään "rajummin", että oppii siihen jo nuorena. Ja mun pitää muistaa olla mukana ja eläytyä, helpommin sanottu kun tehty, mutta ainakin tiedän ongelmani!

Viiran leikkiminen ja ruokailu
Leikkiminen hoidettiin ns. itselläni, koska Viiralla vaihtuu nyt hampaat ni leluja ei kannata käyttää. Ja ihan tarkoituksena oli ite mun opetella sitä, että toi koira ei mee rikki vaikka sen kanssa leikkiskin rajummin. Hyvin kyllä huomas, että jo rupes intoa löytymään myös Viirasta ku sai vähän "elämyksiä". Tätä jatketaan niin kotona, lenkillä ja treeneissä.

Aktiivisuutta löytyi taas tapansa mukaan, eilisistä kämmeistä huolimatta. Ja juuri kun intoa löytyy ni sitä kannattaa hyödyntää tekemällä kaikkea missä on "menoa". Ja sitte mun pitää huomioida seuruuttaessa, etten aina lähde ensin kääntymään vasemmalle, mitä helposti tein. Tehtiin myös sitä muutaman kerran, että Tiia piti pannasta kiinni ja pikkusen hetsattin sitä ja siitä päästettiin seuraamiseen. Toimi kyllä hyvin ja oikealle käännöksissä mun pitää muistaa viedä kättä vähän eteenpäin, mutta silti niin, että koiralla on mahdollisuus saada siitä syötyä. Seuraava uusi aihe on meille sitten eteen istuminen ja edessä kävely (niin, että mä kävelen taaksepäin) niin, ettei se kokoajan pompi. Käsiä alaspäin vaan reilusti ja sitten siitä ns. nostetaan käsien avulla istumaan. Ja yksi mitä mun pitää muistaa vielä, että mul on myös vasen käsi! =)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti