torstai 24. toukokuuta 2012

Treenit 23.05.2012

Kyl on taas jotenkin ilo treenailla koiria, kun varsinkin Simpan kanssa mä olen taas löytänyt yhteisen sävelen treeneihin ja muutenkin yhdessä oloon. Samoin Viiran kanssa alkaa pikkuhiljaa palaset loksahtelemaan paikoilleen.

Viiran leikit
Otettiin uusi suunnitelma, missä mulla on muutama narupallo, eli mulla pitäis kokoajan olla yksi pallo. Ensimmäinen pallo vipataan, mut sit seuraavaa varten vaaditaan se, että ottaa muhun kontaktia. Ja enemmän leikkiä mun lähellä. Samoin jo kentälle tullessa, on hyvä vahvistaa koiran käytöstä kun se hyppii innokkaasti mun ympärillä ja mua vasten. Ja mun pitää edelleen muistaa se, että en jätä sitä autolle lähtiessä selän taakse. Vaan se pitää viedä ns. leikkien autoon.

Simpan tottikset
Tehtiin taas seuraamista, meni ihan kivasti. Taas tuli hyviä juttuja, mihin pitää kiinnittaa huomiota tekemisessä. Esimerkiksi päänasennosta voi nähdä, että poikittaako se vai ei. Eli löydettiin tänän yhteys. Ja mun pitää yrittää muistaa kävellä nopeammin ja sit taas tehdä temmonmuutoksia. Puutuimme myös tällä kertaa poikittamiseen tiukilla vasemmalle käännöksillä, jotka Tiian mukaan toimivat ihan ok. Mun pitää vaan muistaa niissä käsky "sivu,sivu", tarpeeksi vaativasti ja käskevästi, eikä sellai muodon vuoksi hokea sanaa.

Oli myös kiva huomata, että kun koiralle tulee tarpeeksi painetta tehtäessä, niin palkkaamisen jälkeen se mielellään hyppää vasten patukka suussa ja sillä ei ole "sylistä" mikään kiire pois. Samoin patukan kanssa hilluminen ympäriinsä on vähentynyt ja se tuo sitä ilman pyytämistä paremmin mun luo, että voitaisiin leikkiä.

 Palkkaamiseen tuli taas semmonen muutos, että voin näin alkuun heittää palkassa sen vasemmalle etuviistoon, että saataisiin palkkaukselle oikea suunta, koska nyt kiertää mut edestä tai sitten tekee voltin mun vieressä, vaikka voisi mennä suoraa. Näihin puututaan ihan tulevaisuutta ajatellen.

Simpan purut
Ei mitkään huonot purut tullu, tehtiin alkuun samaa kuin viimeksi, että Ilkka odotti, että tulee oikee haukku ja siitä sitten kiinni. Tänään oli koira niin hyvässä tilassa, että otettiin vähän vietinvaihtoja. Itellä melkein meinas suu loksahtaa auki, kun pienen saaliin jälkeen koira pystyi vaihtamaan takaisin agressiolle, eikä menny saalistilttiin! Tietysti saaliit ei ollu pitkiä, mutta silti. Nyt tein myös samantien alussa sen irrotuksen, et jos ja kun rupes tökkimää hihaa irrotuksen jälkeen, ni siihen puututaan! Kiva huomata kyllä, että tuokin edistyy hienosti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti